EFI Technology Euro-1 / Euro-96 / Euro-6 / Euro-12 motorvezérlők összehasonlító táblázata

Megnevezés Euro-1 Euro-96 Euro-6 Euro-12
         
Processzor teljesítmény CPU NEC 16 Mhz NEC 16Mhz Motorola 20 Mhz Motorola 20 Mhz
CPU 16 bit 16 bit 32 bit 32 bit
Program memória (Flash)     256 kB 256 kB
Program memória (RAM)     256 kB 256 kB
Beépített mérésadat-rögzítő memória 8 Mb 8Mb
Rögzítés maximális mintavételezési sebessége >2000 Hz >2000 Hz
         
Forgattyústengely fordulatszám érzékelő – induktív/hall – szoftveresen kiválasztható csak induktív Igen (hardver) Igen Igen
Forgattyútengely fordulatszám Hall szenzorjel – szoftveresen kiválasztható Nem Igen Igen
Elfogadott forgattyútengely impulzus konfiguráció 60-2 / 36-4 / std. EFI 60-2 / std. EFI 60-2 / 36-1 / std. EFI 60-2 / 36-1 / std. EFI
Forgattyú impulzus stratégia – felhasználó által kiválasztható Igen Igen Igen Igen
Vezérműtengely szinkronizálás szenzor – induktív/hall – szoftveresen kiválasztható Igen (hardver) Igen Igen
Vezérműtengely Hall szenzorjel – szoftveresen kiválasztható Nem Igen Igen
         
Kopogásérzékelő digitális bemenet 1 2
         
További induktív bemenetek 1 2 2
További Hall effektus inputok 1 4 4
         
Analóg bemenetek 0.5 volt 3 5 9 13
Analóg bemenetek – szoftveresen konfigurálható Igen Igen Igen Igen
NTC hőmérséklet érzékelő bemenetek 2 4 4 6
NTC hőmérséklet bemenetek – szoftveresen konfigurálható Igen Igen Igen Igen
NTK UEGO szenzor bemenetek 1 (vezérlőn keresztül) 1 (vezérlőn keresztül) 1 2
NTK UEGO bemenetek – szoftveresen konfigurálható Igen Igen Igen Igen
         
CAN kapcsolatok 1 1 1 2
Soros kapcsolatok 1 1 1 2
         
Beépített gyújtásvezérlők 2 3 6 12
Nagy terhelés Igen Igen Igen Igen
Kis terhelés Nem Nem Nem Nem
Megszakítási idő felhasználó által konfigurálható Igen Igen Igen Igen
         
Befecskendezés-vezérlők 4 6 8 12
Befecskendezés kalibrálás Igen Igen Igen Igen
         
Csúcsjárati és folytási befecskendezők (Peak and Hold Injectors) Nem Igen Nem Igen
Csúcsjárati és folytási áram (Peak and Hold Current) programozható Nem Igen
         
Relé és PWM driverek (Total) 3 5 8 10
Nagy sebességű, nagy áramú PWM driverek 3 2 4 4
         
Moog szelepvezérlők 2
         
         
Üzemanyag-befecskendezés kiosztás (map) 32 x 32 24 x 16 24 x 16 24 x 16
Motor fordulatszám tartomány – szoftveresen megválasztható Igen Igen Igen Igen
Minden megszakítási v. töréspont (breakpoints) szoftveresen kiválasztható Igen Igen Igen Igen
Motorterhelés – szoftveresen konfigurálható Igen Igen Igen Igen
3-dimenzós leképezés Nem Nem Igen Igen
Felhasználó által kiválasztható futásidő kiosztások (map-ek) 1 2 3 3
Teljes szekvenciális gyújtás Félig Igen Igen Igen
Halmozott (banked) üzemanyag-befecskendezés Nem Nem 4 hengeres üzemmód 4 + 6 hengeres üzemmód
Egyedi henger utánhangolás a fordulatszám függvényében Igen (henger-párok) Igen Igen Igen
Egyedi henger utánhangolás a gáz függvényében Nem Nem Igen Igen
Kettős impulzus (Dual Pulse) Nem Igen Igen Igen
Üzemanyag-kiosztások (map-ek) GDI üzemmódban elérhetők 1 3 3
Maximum üzemanyag-befecskendezési impulzus GDI üzemmódban 2 3 3
Zárt hurkú üzemanyag-vezérlés – standard Lambda Igen Igen Igen (1 szenzor) Igen (2 szenzor)
Öntanuló (intelligens) üzemanyagvezérlés – NTK UEGO Szenzor Igen Igen Igen (1 szenzor) Igen (2 szenzor)
Programozható üzemanyag-befecskendezési fázis 90 fokos lépésekben. Igen Igen Igen
Analóg szenzorokhoz kötött üzemanyag utánhangolás Igen Igen Igen Igen
Tranziens (átmeneti) üzemanyag-stratégia gázadáskor Igen Igen Pozitív + Negatív Pozitív + Negatív
Tranziens üzemanyag-stratégia MAP-nél Nem Nem Pozitív + Negatív Pozitív + Negatív
Üzemanyagvezérlés a motor forgatása közben Igen Igen Igen Igen
Üzemanyag-vezérlés a motor felmelegedése közben Igen Igen Igen Igen
         
Előgyújtástérkép 32 x 32 24 x 16 24 x 16 24 x 16
Egyszeres gyújtás (Single Spark) Nem Nem Igen (max 6 henger) Igen
Kieső-gyújtás (Wasted Spark) Igen Igen Igen Igen
Motor fordulatszám-tartomány szoftveresen kiválasztható Igen Igen Igen Igen
Minden megszakítási v. töréspont (breakpoint) szoftveresen kiválasztható Igen Igen Igen Igen
Motorterhelés szoftveresen konfigurálható Igen Igen Igen Igen
3-dimenziós leképezés Nem Nem Igen Igen
Egyedi henger kiegyenlítés (utánhangolás) a fordulatszám függvényében Nem Igen Igen Igen
Egyedi henger kiegyenlítés (utánhangolás) a gázadagoló függvényében Nem Nem Igen Igen
Programozható kopogáskontroll Nem Nem Igen Igen
Előgyújtás-vezérlés a motor felmelegedése alatt Igen Nem Igen Igen
Analóg Szenzorokhoz kötött előgyújtás-kiegyenlítés Igen Igen Igen Igen
         
Felhasználó által konfigurálható kapcsolók és PWM Igen Igen Igen Igen
Zárt hurkú gyorsításvezérlés Igen Igen Igen Igen
Késés-kiküszöbölő rendszer (Anti Lag System) Nem Igen Igen Igen
Zárt hurkú üresjáratvezérlés Igen Nem Igen Igen
Teljesítmény eltolási stratégia Igen Igen Igen Igen
Indítás- ill. gyorsuláskontroll stratégia (Launch Control Strategy) Nem Igen Igen Igen
Box utca sebességkorlátozó Nem Igen Igen Igen
         
Szerkesztő szoftver ECT ECT ECT ECT
Teljes on-line leképezés Igen Igen Igen Igen
Felhasználó által konfigurálható kijelzők Igen Igen Igen Igen
Felhasználó által konfigurálható ECU adatbázisok Igen Igen Igen Igen

STRAUBINGER MOTORDESIGN & MOTORSPORT INGENIEURING
cím: H-2831 Taján, Jókai u. 5/b    telefon +36 34/ 373 208   fax: +36 34/ 373 206   mobil. +36 30/ 9948 768
e-mail: motorsport_europa@t-online.hu   internet: www.s2mi.hu